söndag 25 januari 2009

lugn helg


Vi var hos Anna och Pelle i fredag och lekte lite med araben. Noni skötte sig fint. Hon följde med när Anna red iväg i mörkret. Hon följer Pelle som en skugga. Jag var lite nervös för hon hade ingen reflexväst. Men det kom inte en enda bil på hela tiden.
Lördagen, jag sydde klart halsbandet till Bouncy, åkte in till stan. Pratade med djurmagazinet och visade upp ett halsband och jag ska ringa i veckan för att boka en tid för att visa upp mina hundgrejjer. Roligt!

Åkte mot tobo för att lämna av halsbandet och utanför motorstadion i en skarp kurva fick jag snömoddsplaning och åkte rätt ner i diket, hade sinnesnärvaro att styra så jag åkte på snedden längs med diket och styrde undan så jag missade en stolpe med 10 centimeter. Jag hade åkt på ett avloppsrör och jag var riktigt rädd att hela bilen skulle vara redo för skroten. Jag hörde hur shanti åkte omkring i bak som en basketboll och var rädd att hon skulle ha skadat sig.Det är skönt att jag har satt upp nät mellan sätena men nu kanske det är dags att köpa en riktig bur. Det gick bra efter omständigheterna och det kom 2 snälla killar med en stor bil och en kätting och hjälpte oss.

Inga kommentarer: