söndag 19 april 2009

Helg i Stockholm


Oj oj. Vi var i åkersberga och hälsade på giffy. Hon äger sin familj, på gott och ont. Hon äger definitivt köket, allrummet , hallen, tv rummet, trädgården, alla kottarna och alla pinnarna. Och husse och matte. Det måste vara ansträngande att vakta så mycket och hela tiden. Så jag började med att äga pinnarna och det funkade jättebra tillslut. Körde Maries trick som hon hade på Aragon och Sandra. Att den förlorade i värde så fort hon tog den och den andra pinnen jag hade i handen var pinnen som gällde. Det är oslagbart. Det funkade att gå ner till vattnet, en bit så var dom tvugna att gå bakom, Giffy är ju hemma så hon stack före så jag och nonie körde lite lydnad åt andra hållet. Hon kom som ett skott när hon upptäckte att hon var ensam. Det blev lite cesar millan schht och sen hade jag två lugna hundar bakom mig ner till vattnet.
Jag gjorde ett misstag på väg därifrån, dom går fint bakom och jag släpper iväg med ett varsågod utan att ha fri sikt och jag hade glömt att giffy rusar rakt fram och skäller upp folk. Det kom givetvis någon på stigen och det var inte roligt.
Men det lossnade inte riktig förrän imorse. Vi gick morgonpromenad ner till vattnet sen krattade jag barr. Och först låg nonie i skuggan och giffy stod och stirrade, sen började dom leka för första gången på riktigt. Jag höll bara ett öga på dom och försökte att inte lägga mig i. Dom lekte i 45 minuter, najs.
Inne igen så försökte hon vakta sin mat så jag tog bort den och då var dörröppningen viktig så jag körde ut henne. Så fortsatte dom leka inne och låg tillslut utslagna på golvet.
Jätteskönt. Kanske jag äntligen kan sluta att vara polis.

Inga kommentarer: