söndag 16 maj 2010

Första agility tävlingen


Ojoj
vart ska jag börja.
Jag kan iallafall inte sova så jag går upp klockan 5. Sätter mig och pysslar ihop några koppel för försäljning. Vid 7 duschar jag och försöker lugna mina fjärilar imagen och det fungerar faktiskt. Väl där så får jag instruktioner hur tidtagaruret fungerar och så ska jag vara förste tidtagare på small och medium.
Jag har inte räknat med att det ska vara 12 pinnar i slalom eller var det 16!? En evighetslång radda med pinnar var det iallafall. Jag hade inte räknat med att det skulle vara 20 hinder. Jag tror att vi har tränat kanske 6, 7 stycken i följd.
HAHAHA.
Jag är en idiot.



Det gick kanon att vara tidtagare och det höll mig ockuperad så att jag slapp tänka på mitt lopp. När vi gick banan så tänkte jag inte på snabbaste vägen utan säkraste och jag försökte tänka i målbilder ( hur jag vill att shanti ska ta hindret, i vilken fart utan att tappa focus, Tack Eva-Marie!) jag gick slalomevigheten och sa högt slalom som vi gör på träning och gick jättesakta... känns ju lite flummigt utan hund. sen tänkte jag på att fånga upp shanti dra ner på tempot innan däcket.
Sen såg jag inga problem.



Vad händer?
Shanti tar första hoppet, tunnel, tredje hopp och sen försöker hon ta tunneln igen och jag stoppar henne med benet.
Diskade. Vi fullföljer loppet(hon går ur sista porten i slalomet men är jag NÖJD eller!!?? vi har som mest tränat 8) och vi strulade på näst sista hindret.

lopp 2 agility.
Samma uppvarvning med focus och målbild.
Lika lungt och nästan laid back attityd så kommer vi till slalom och det går inte fort men det går, så går hon ur rut 8an och i stället för att starta om så tar jag tillbaka henne genom fel port. Och vi blev diskade.
Det var surt.
Det var inte många som kom imål för det stod ett ahinder och drog precis efter säcken, jag gick medvetet sakta för att shanti skulle vända sig om när hon kom ut så att jag kunde sätta henne på rätt hinder. Det var nog det som jag var mest stolt över förrutom att hon lyssnade fint hela tiden och inte drog iväg i ett övertempo jag inte kan hänga med i.

Ojojoj
Jag ser fram emot nästa.
Och jag har tränat lite mer än 3 veckor!
Ska anmäla mig till ågesta. agility klass 1

Jag älskar slalom.

Inga kommentarer: