fredag 11 juni 2010

Tisdag, träningstävling på Klubben


Vi hade bra kontakt innan start


Vi tog ut en rak linje mellan första och andra hindret , tredje hopp och tunnel utan att behöva springa i onödan.


Lurig ingång på tunneln och utgången hade ett hinder precis framför som drog hunden åt fel håll, jag tog det säkra före det osäkra och släppte inte henne ifrån mig så långt utan kallade in fot och gick mot slalomet i sakta mak. Jag var tvungen själv att efter halva slalomet inse att jag måste skunda på för att hon inte ska gå ur och vi tog det felfritt även om det gick sakta. Säcken inga problem, ensamstående hinder sen in i tunneln igen.


För att ta hindret som stod precis utanför, dom var uppställda i en box, hopp,hopp och yttersväng med föraren kvar i boxen för att ta det utifrån och sen hopp ur.


Kommer inte ihåg exakt hider ordning sen för jag har inga bilder på det men jag inser att hon faktiskt tog däcket felfritt och jag var i chock sen är det hopp, kort tunnel hopp, hopp slut. Jag fattar att vi är felfria när vi går in i tunneln och sänder henne framför mig på dom sista två hoppen.

Noll fel, och en fjärde plats.
Jag är så nöjd.

1 kommentar:

eva marie sa...

Lite sent, men STORT Grattis!! =oD