onsdag 4 augusti 2010

4 starter, 4 disk


Jag är nöjd ändå, jag hade strul med däcket med Noonie i båda starterna och i ärlighetens namn så har jag inte tränat det.
Jag trodde det satt, men nej. Jag trodde fel.
Note to self.
Träna alla hinder inför tävling.
Det ska bli roligt att knäcka slalomnöten med båda hundarna, Nonie är nära och Cassie ska bara få ordning på nerverna. Men shanti går hela slalomet och det är nu farten som vi ska ha upp, tränade med kongen som belöning sist och hon gick fortare. Men jag vet inte om det är rätt väg att gå.

3 kommentarer:

Michaela & Eo sa...

Ett tips till slalomträningen :) Vet ej om du brukar träna på hela slalomen eller om du delar upp den? Den på klubben är delbar i två delar. Träna på 6 pinnar tills farten ökar. Jag tränar på slalompinnar från Rusta och kan använda hur många eller hur få som pinnar som helst. Jag tränar ofta på 4 pinnar när jag tränar motivation eller ingångsträning.
Hälsningar Michaela & Eo

Michaela & Eo sa...

Glömde :P Om hon går fortare med kongen som belöning.. använd den :) Belöningen är det viktigaste redskapet du har. Nonie måste ha något som hon verkligen tycker om och som hon anser vara värt att anstränga sig för- Eo kan dööö för lite korv eller köttbullar :)

yeska sa...

Tack Michaela!
Jag inhandlade slalompinnar som sen visade sig vara ett "Däck", med facit i hand kanske jag borde ha tränat på det.
Jag har tränat med mindre pinnar men det skadar inte att göra det igen när man tränar ingång!
Tack för råden!