torsdag 18 september 2008

Zarka o Nonie


Vi var på hebyklubbens agilitybana och hade roligt. Det vore ju mest logiskt och ha en bild på agilitybanan men jag blev så uppjagad och hade så kul så det blev inga bilder. Zarka, Akkra, Maria, nonie och jag åkte iväg. Stod utanför bilen och aklimatiserade oss lite och flickorna satt så snällt. Akkra och Maria gick iväg för ett pass på apellplan och vi traskade till agilitybanan och där hade 2 personer släpat fram hela hinderparken på nolltid. Vi var välkomna att hoppa lite.
Jag fick inse efter en stund att hålla på med två hundar i koppel på hinderbanan var en omöjlighet så jag satte fast shanti och började med Zarka. Det tog 2 sekunder för henne och fatta vad hon skulle göra, hon hoppade som en gasell, så jag gick banan bakifrån sen framifrån och bytte hund. Kanske fyra gånger innan jag ökade tempo och släppte kopplet mellan hindren.
Kände mig inte mogen att släppa Zarka för dom andra två tottarna på banan såg alldeles för goda ut. Nonie har blivit starkare och snabbare och har ett riktigt klipp i galloppen nu.

2 kommentarer:

Pelles blogg sa...

Mår trattis bra nu då?? Jag ser ingen lampskärm.... Ska du med o rida en tur på fredag? Innan Pelle tappar alla skona:O)

Anna

yeska sa...

hahah
jo lampskärmen har hon kvar men har den bara på sig på natten och när hon e själv