onsdag 23 april 2008

Fröken Ester


Fröken Ester är inte rädd för hästar. Hon var däremot lite skraj för Rottweilern Jack så hon tog skydd under Pelles mage. Sen gick hon in i boxen när pelle stod och åt. Jag lyfte upp henne i krubban och där satt hon som en liten prinsessa. När vi stod och väntade så blev hon så tung när jag höll henne i mina armar så jag satte upp henne i sadeln där hon satt och nådigt tittade på oss andra. Pelle stod som en staty och rörde inte en fena.
Hon var med när jag tömkörde och sprang så nära Pelles hovar så jag fick hjärtflimmer. Hon tog mod till sig och sprang förbi Pelle i full kareta och stöp på örona och rullade runt i ett stort hårburr och sen full fart igen.
Hon var med igår när jag red och det gick jättebra. Hon gjorde ungefär som shanti. Men när vi travat fram och tillbaka 100 gånger så hamnade hon på efterkälken men hon gjorde verkligen sitt bästa.

Inga kommentarer: