fredag 18 april 2008

Vecka 2 dag 10


I dag kom Anders förbi och tittade på när jag red Pelle, Ville bara veta vad jag håller på med så att jag inte sitter och skaver med något som gör mer skada än nytta.
Antingen är det så att jag kammar till mig och blir mer noga när någon ska komma och titta eller så känner Pelle på sig att slaktbilen e på väg om han inte skärper sig!
Förmodligen skärper jag mig.. Men tyckte att jag var noga igår men vi bara slogs och Pelle kastade sig till höger och vänster, sköt bogarna åt alla håll och ville gå hem och jag blev jättefrusterad och arg. Och det hjälper ju inte direkt. Tycker att jag lagt en solid grund att stå på och börja jobba ifrån men i går var det kaos och idag en fröjd. Det kändes inte som det ramlade ner några aha upplevelse i Pelles huvud.
Skillnaden idag och i går kallas draw reins och det blir till att rida honom med det ett tag till.
Rooni hittade sin första orm idag och kastade den i luften och hoppade och fångade den när jag travade, såg först inte var det var sen blev jag aldeles kall. Den var död. Men det var den förmodligen inte när hon hittade den..

Inga kommentarer: