torsdag 9 september 2010

grym träning


Susanne hade fixat kluriga och roliga banor och det var riktigt kul att köra. Hunden var på topp och Mosbrickan var vaken och rullade runt i gräset. Försökte göra det mesta av varje bana och köra nya lösningar, körde mycket längre ifrån henne än vad jag brukar och var noga med bytena så att det skulle bli så bra som möjligt. Hon gick genom ramen på däcket en gång av massor av rundor och då var jag slarvig.
Det är så skönt att hon äntligen förstår varje hinder och att man nu kan ägna sig åt att hitta en bra linje. jag hjälpte Kim med fina Milo och det är bara en tidsfråga innan hon hajjar dansen. Jag hade en teori om varför inte slalomet funkar mellan dom och den fungerade. Milo låser sig (eller kanske kim) när han ska gå in i salomet och jag tycker att det låter som; För fan matte jag har fattat!Kom igen, kom igen!!
Så jag gick mycket fortare än vad han var van vid och viskpeppade honom innan, nu tar vi den milo, nu tar vi den. Sen tyst tyst så bara han hörde viskade jag slalom, slalom i varje steg. Och efter några retakes så gick han tyst och uppmärksam hela slalomet.
Tack Seija för nyckeln, jag ska vårda den ömt.

Inga kommentarer: