lördag 25 september 2010

Oficiell klass 1 tävling på Strängnäs hundklubb


Det var riktigt roligt och jag var ordentligt nervös. Agilityn gick riktigt bra med båda. Domaren hade ritat en rikigt fin bana som var enkel att följa utan för mycket konstigheter. Jag hade fin kontakt med båda hundarna och båda loppen var 5 fel, pga av vägran, i Shantis fall snurrade vi till det för nära ett hopphinder. Sen gör jag och shanti ett nollat lopp med fin tid i hoppklassen och så blir vi diskade för att hon skiter på plan.

Åh så surt. Jag laddar inte om ordentligt med Cassie och är förmodigen helt slut själv.
Det är helt och hållet ett handlingsfel. Jag är inte med henne alls, startar henne för tidig så hon hinner ikapp mig och börjar skälla och hamnar i ett näst intill okontaktbart tillstånd. Jag är trött och tänker inte ordentligt!
stupid. Jag nådde inte målet med 4 godkända lopp men jag fick en 6e plats och rosett med cassie och godkänt agilitylopp med Nonie, ett diskat nollat hopplopp och ett skällande kaoslopp.
I det stora hela är jag helnöjd.
För det kan bara bli bättre.

2 kommentarer:

Malin sa...

Det var jättefina lopp!!

yeska sa...

Tack Malin!
Nu är det bara ladda om inför nästa helg!!