lördag 23 februari 2008

lugn dag


Jag åkte ensam till Pelle i stallet först och rev av boxen och satte fram mat, det blåser halv storm fast det är en solig dag. Shanti och jag gick vår gamla runda som vi inte har gått på bra länge och det låg färsk älgspillning i vårt spår, det är säkert samma som skrämde oss i höstas. Det är en stor sate i såfall. Vi övade på att ligga stilla i två minuter på berget men jag var nervös över att älgen skulle braka fram o trampa ner oss så vi gick hem till tomten och övade på uppfarten.
Jag lägger henne, går 15 steg, vänder mig om står stilla,räknar till 20,går fram och belönar, går förbi, går 15 steg, räknar,belönar, osv. ialla vädersträcken. Människor tycker hon är så lydig, men va fan vi har ju tränat länge på det. Jag vill ju att hon ska ligga kvar i alla lägen, speciellt när vi är ute med hästen. Hon ligger kvar när jag o pelle går runt henne men hon är inte bekväm. Thats my mission