onsdag 20 februari 2008

Rutin


Så en vecka in i vår nyvunna trevliga träning, så hör jag Annas röst när hon säjer han (Pelle) kommer aldrig trava så sakta som du vill. Men nu gör han det! Han travar precis så sakta jag vill med risk för att han somnar i spåret! Jätteroligt! Ingen galopp idag för jag ville inte störa tempot och harmonin (flumflum)Men som jag brukar säja till min komps Mona; man måste lyssna på det som säjs och visar sig och inte bara köra på. Och idag var en sån dag.När traven äntligen är i fas med vad jag frågar efter, han flyttar sig, böjer och lyssnar, vad mer begära en dag som denna. Rooni låg i buskarna och förhöjde spänningen med att brottas med grenar och böka omkring i skogsbrynet.Och Pelle sket fullständigt i det. Satte fast roonis rep i sadeln och promenerade till annas stenar, ville vänja pelle vid att repet sträcks för snart är det 1 mars och slut på att springa lös på fälten. Och då är planen att rida med spårlinan och hon går fot brevid. Vi får vl se om vi lyckas.bilden är från Shanti var liten.