torsdag 1 juli 2010

Träning på klubben

Vi åkte dit igår med barn och hela kångkarongen. Jag har forfarande ont i foten men det fick gå ändå. De innan oss hade ställt upp en bra bana och vi var 2 large och två small hundar så vi körde 2 gånger var och ställde sen om hindren. Byggde om banan och pappan hämtade Mo. Vilket var skönt. Innan knotten kom, perfekt. Sen körde vi samma igen. En av tjejjerna testade att gå tre hinder fram och det var hopp, långhopp, däck så givetvis var vi tvugna att testa. Shanti blev för ivrig och jag sa hopp om alla hinder, hon snubblade på långhoppet och slog i ryggen i däcket, nästa gång stod jag vid hinder två fångade upp henne efter däcket säjer upp på balansen hon tvekar för att jag gör ett sent bakombyte vi snubblar på varann och sen vänder hon sig om på balansen för att titta efter mig och trillar ner. Jag får tag i pälsen så att faller inte blir så hårt.
puh.
Det är roligt att träna med dom som är bättre, det sporrar en själv! Jag älskar slalom och nu är hon halvvägs till att förstå. Jag är inte orolig över den. Det går sakta men det går. Och det är huvudsaken.
Jag blev stressad över att vi inte löst den förut men nu är samspelet viktigare än att vi ska ta den fort.

Inga kommentarer: