lördag 8 mars 2008

andra spåret


Shanti blev nog inte riktigt klok på mig i morse, jag var uppspelt o konstig och hon tittade bara på mig, kände på sig att det är något på gång. Vi tog bilen till åker, om man kisar lite så känns det som hillbillyland, otroligt vilt och vackert. Naturen skiftar så fort. Vi var rottweiler, spaniel, retriver, terrier, golden och vi då. Alla var så otroligt duktiga och hade lagt långa och fina spår. Jag fick tunnelsyn och hade problem med att snitsla, hålla koll på vinden och se till att vi inte hamnade på något konstigt ställe, haha. De andras spår snittade någonstans mellan 200 och 400 meter. Mitt var kanske 170 till 200 steg. vilket gör max 100 meter. men det var lagom långt. Blodet var dessutom slut så jag hade inget val. Hahaha. Jag hade otroligt kul och som belöning får hon nu ligga o käka på skanken hur länge hon vill.