torsdag 6 mars 2008

Svanar


Det var inte med ett skutt upp av glädje varken jag eller Shanti, övervägde att skita i det och kalla upp henne i sängen och ta en trynarmorgon men upp kom vi tillslut. Parkerade bilen vid mina skjul vid skjutfältet och gick sen till stallet. Det beror på att jag inte vill att Rottisen Jack ska repa bilen, den är nytvättad och jättefin så jag VILLE inte ha den skitig igen. Men när jag gick där så var det otroligt skönt att rasta av shanti innan vi kom till stallet, så att oavsett vad jag hittar på med pelle så har hon fått sin morgonprommis. BRA där, jag tror att det kommer bli rutin. Inga repor, inga tårar! Motion och frisk luft! Hämtade pelle nakenfis och pysslade lite med honom efter vägen, Band fast honom i ett träd, borstade och satte på skydden. Sadlade vid bilen och bestämde att idag var det dags att börja tömköra. Och det gick överförväntan, började med lite voltarbete, skritt trav, avsaktning.båda varven sen byta varv var lite klurigt innan vi förstod varandras signaler, flyttade honom sidvärdes efter väggen men båda linorna, lurigt men det gick. Det var inte meningen att vi skulle dra ut på vägen bort till annas stenar(vi gick inte ända fram) Hade inte kollat vilka tider som gällde på skjutfältet så jag blev lite nervös, Jag vände honom några gånger och han blev riktigt frustrerad när han inser att han varken bestämmer tempo eller vart han ska gå. Det var riktigt kul, Brooni gick för det mesta brevid och höll pelle sällskap.