tisdag 5 augusti 2008

Söndag i Stockholm


Pojkarna bestämde att dom skulle gå på Musikmuseet. Pontus uttryckte en äkta förvåning när jag sa att hunden inte var välkommen där. Förmodligen drev han med mig men jag tyckte det var en rolig kommentar. Vi fick ta en solig promenad runt Djurgården i stället. Träffade först en bollgalen Lab/Border Bollie. Shanti bara stod och tittade på honom när han gång på gång attackerade bollen så ansiktet kom under vattnet. Sen kom det en stoor fiin goldenherre som gick rakt ut och doppade sig värdigt. Shanti försökte få kontakt med honom men han flyttade undan så hon inte kunde hälsa för hon ville inte simma ut. Vi gick vidare och mötte en skällande liten korv av obetämd art och en liten yorkie med tillhörande Östermalmsdamer. Shanti la sig ner för det var en valp och hon lät sig bli hälsad på. Damerna bleknade lite när det var Rottweiler i men lät sig bevekas av Shantis uppsyn. Vi mötte även en Shar-Pei som var så¨söt men visade en stund senare varför han såg så till tufsad ut(ärrad och sårig..)då han gick lös mot en annan unghund, hane, förståss. Dom kom inte åt varandra men det var nog för att unghundens ägare fick gå en stor lov runt. Vi var framme vid Rosendals café och jag insåg att inte heller iår skulle jag smaka av kaffe o kaka o sitta vid ett bord. Det var smäckfullt så vi lommade vidare.

Inga kommentarer: