torsdag 7 augusti 2008

Vildsvin


Jag mötte storälgen uppe vid min morgon och kvällspromenad förra året, han stod och tryckte bakom en tall och jag tänkte först -wow......faan va stor han är! Sen sprang vi som vi hade eld i baken. Jag har hört att det finns vildsvin här och tycker mig ha sett en massa spår efter bökande runt ekarna. Jag försöker föra lite väsen och sen inbillade jag mig att det var i skymning och gryning så jag känner mig någorlunda säker på att inte möta någon gammal ilsken galt.

Igår så tar Raye bilen in till stan för att köpa lite godis och jag tänkte jag överraskar honom med att jogga mot stan med Shanti så skulle jag möta honom på vägen. Och det går över förväntan bra (sluta röka underlättar) Shanti springer fot och vi springer en bra bit innan jag slår av på takten och går en stund. Kisar lite när vi kommer runt krönet,-Tänk den där stenen ser ut som en liten ponny tänker jag för mig själv, när stenen vänder på sig med den lilla svansen rakt upp.- Det är ett vildsvin tänker jag lungt, dom är skygga har jag hört. När det lilla svinet vänder sig helt och tar något steg mot oss.....

AAAAAAhhh! jag sprang åt motsatt håll och stoppade första bästa bil med två förvånade människor i. Jag försöker förklara och är helt förvirrad, försöker ringa Raye men kommer inte ihåg hur man gör! Så kommer han tillslut och jag hoppar upp och ner som en galning...Oj, vad rädd jag blev. Shanti hade inte uppfattat grisen och tycktes ta allt med ro.

2 kommentarer:

LolaMcqueen sa...

Läskigt.

yeska sa...

Jätteotäckt! Jag kände mig stursk först sen vibrerade jag av rädsla i flera timmar. Och jag har tänkt på att möta vildsvin så mycket så jag tänkte att det aldrig skulle hända.
nu är det bara björn och järv kvar!